Introductie weken Uni - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ellemijn Pinkse - WaarBenJij.nu Introductie weken Uni - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ellemijn Pinkse - WaarBenJij.nu

Introductie weken Uni

Door: Ellemijn

Blijf op de hoogte en volg Ellemijn

15 Maart 2014 | Australië, Melbourne

Na de Great Ocean Road ging ik dan eindelijk naar mijn nieuwe onderkomen voor de komende maanden, het International House. Ik kwam hier om een uurtje of 4 aan, waar ik hartelijk welkom werd geheten door Tony, een van de caretakers. Tony stelde me gelijk voor aan iedereen die we tegen kwamen, waardoor ik me gelijk welkom voelde. Ik kwam er al snel achter dat er nog best wel wat Nederlanders hier woonde, wat ik totaal niet had verwacht. Gelukkig zit ik in een redelijk goed gemixt internationaal huis; 1 meisje uit Canada, 1 uit Amerika, 2 uit Frankrijk, 1 uit Zimbabwe en 1 uit Nederland. We zijn dus met 7 meiden in totaal. Het is een heel gezellig huis, we hebben allemaal onze eigen slaapkamer, maar zitten het grootste gedeelte met zn allen in de woonkamer!

Maandag, Dinsdag en Woensdag had ik Beach Welcome Trip voor alle exchange students. Dit was een gratis weekend in Lorne (stadje langs de Great Ocean Road) met allerlei activiteiten georganiseerd door de Universiteit. Hier heb ik de meeste mensen leren kennen. Ongeveer iedereen van het International House (er wonen hier zo ongeveer 80 man) was ook mee, dus een goede gelegenheid om iedereen te leren kennen. Ik heb op dinsdagochtend voor het eerst gesurft! Het was heel gaaf, maar een stuk zwaarder dan ik dacht. Ik heb ook maar twee keer echt gestaan, helaas was dat wel pas op het moment dat ik al zo ongeveer bij het strand was haha.
De rest van de week en de week erna was het intro week op campus. Dit betekende veel gratis spullen, gratis lunch, leuke standjes en feesten. In het weekend ben ik met een paar huisgenootjes naar het aquarium in Melbourne geweest, waar ik de grootste krokodil ever heb gezien! En ik mocht daar een zeester vasthouden, die voelen echt bizar trouwens, een stuk harder dan je zou denken. Ook de pinguïns aan het einde waren heel leuk om te zien.
Na het aquarium ben ik naar Brighton Beach geweest met Caroline. Dit is een mooi strand met allemaal gekleurde kleine strandhuisjes, heel cute!
Op donderdag gingen we met het huis naar Queen Victoria Market. Dit is een hele bekende grote markt in het centrum van Melbourne. Hier hebben we flink ingeslagen op groente en fruit, want dit is op de markt super goedkoop.
Na de markt hebben we chocolade fondue gegeten bij Max Brenner. Dit is oprecht de lekkerste chocola die ik ooit heb gegeten!
’S Avonds zijn we naar Luna Park (een attractiepark) en naar de night market in St. Kilda geweest. Heb me kapot gelachen in de attracties, vooral omdat Caro en ik er soms nauwelijks inpasten. Daarna over de night market gelopen waar ze buiten alle standjes met eten, kleding en sieraden ook een muziek bandje hadden en mensen die met vuurspuwden en met vuurstokken aan het gooien en draaien waren.
De volgende dag ging ik met m'n huisgenootjes naar Philip Island. Dit is een eiland dat op ongeveer anderhalfuur rijden van Melbourne ligt. We hadden weer een auto gehuurd, dus heb weer lekker kunnen oefenen met links rijden. Ik was namelijk de enige (buiten Eden, maar die houdt niet zo van rijden) die boven de 21 was en dus zonder toeslag mocht rijden.
Het was niet echt fantastisch weer toen we aankwamen, maar gelukkig hadden we toch al bedacht dat we pas de tweede dag het strand wilden gaan opzoeken.
Die dag zijn we eerst naar een wildlife park geweest, waar zo ongeveer alle beesten vrij rond liepen. Hier heb ik voor het eerst koala's en kangeroes gezien! En ik heb kangeroes en walibi's gevoerd, was zo gaaf! Sommige kangeroes waren echt belachelijk groot en als je ze geen eten meer gaf begonnen ze een beetje aan je handen te trekken en te zoeken naar het zakje met voedsel. Een kangeroe had zelfs een leeg zakje van een van mn huisgenootjes afgepakt!
Maar opzich viel t allemaal wel mee, en waren ze heel lief verder. Het engste moment voor mij was toen de emoe's opeens achter ons stonden en maar achter ons aan bleven lopen! Gelukkig heb ik een medestander gevonden in mn vogel fobie en stond ik dus samen met mn huisgenootje in paniek te raken haha. In het begin waren onze andere huisgenootjes ons nog aan het uitlachen, maar toen we op een gegeven moment werden ingesloten door 4 emoe's vonden zij het ook niet meer leuk. Uiteindelijk half huilend, half rennend langs ze gelopen. Schijnbaar is hier een filmpje van gemaakt, zodra ik m in me bezit heb zal ik m wel doorsturen!
'S Avonds gingen we naar de pinguin parade, dit is de rede waarom iedereen naar Philip Island gaat. Je kan hier namelijk na zonsondergang de kleinste pinguins ever vanaf de zee terug naar hun holletjes zien lopen. Het zijn echt hordes pinguins en ze zijn te cute voor woorden! Helaas mochten we geen foto's met flits maken aangezien dit de arme beestjes heel veel pijn doet en ze er zelfs dood aan kunnen gaan!
De volgende dag hebben we de hele dag op het strand gelegen. Was heerlijk!
Zondag was ik naar Future Music Festival geweest samen met Caroline, Marilique en Stephanie. Het was super mooi weer, zo'n 35 graden, dus werd er overal gratis water en zonnebrand uitgedeeld. Dit maakte het allemaal wat dragelijker, want het ticket zelf was al best wel duur, en het bier was ook zo'n 10 dollar (7 euro) per blikje. Maar ik heb die dag wel heel veel gave artiesten gezien zoals: Macklemore, Pharrel Williams, Rudimentals, Paul Kalkbrenner, Eric Prydz, Deadmaus, Hardwell, Gestaffelstein en nog veel meer.
Afgelopen week zijn m'n eerste colleges begonnen, dus het serieuze werk is een beetje begonnen. Gelukkig heb ik m'n rooster zo kunnen inplannen dat ik donderdag en vrijdag vrij ben! Ik wil natuurlijk wel nog veel gaan reizen en genieten van Australië haha.

  • 15 Maart 2014 - 10:44

    Ieps:

    Bjtje! Wat goed om lezen dat je het zo naar je zin hebt! Wat doe jij veel zeg! Leuk ook dat je samen met ca nog dingetjes kan ondernemen. Nog lekker genieten van alle leuke dingen!! Liefs ieps

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellemijn

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4647

Voorgaande reizen:

13 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Study Abroad Australia

Landen bezocht: